this blog is about Uganda.
on the left you find information in Norwegian and on the rigth you find english videos, pictures and Ugandamusic (press some of the videoes or picture and the video or music will be shown on the top of the page)
Please feel free to make a comment :)

mandag 23. april 2007

hvorfor en Ugandablogg?

heisann folkens.
jeg heter Simi og har bodd 7 måneder i uganda. Jeg fikk en utrolig stor kjærlihet til landet og vil derfor at andre også skal lære å kjenne landet.

en anna grunn er at når jeg nå dro ned igjen mottok jeg en del penger fra venner og fikk en del klær, penner, sko etc... og det var med på å gjøre turen min enda mer opplevelsesrik. jeg fikk drevet med bistand i tillegg. og venner og familie var med på å gi direkte hjelp!

etter at jeg kom hjem snakkett jeg med ei venninne som kjnner en som driver å reiser ned til Bosnia med en del med hjelpesendinger. og da fikk jeg denne ideen.
jeg vil lage en blogg, slik at venenr og famile kan følge med. Og slik at dere som gav noe denne gangen kan lese om det her.
jeg skal også beskrive prosjektene dere har vært med å støttet nærmerer og legge ut bilder, og fortelle litt om mine turer og om landet.

Grunnen er fordi jeg kommer til å dra nedover igjen, og da vil jag at enda fler skal ha mulightene til å være med å bidra. Mange har kmmet i etterkant nå å sagt, hvorfor lot du ikke meg få bidra?

så dette er sjansen din.
Om du enten bare vil bli kjent med landet, eller om du vil bidra med noe.
Jeg kommer til å opprette en konto slik at dere som vil kan gi en liten gave . Vist alle mine venner og familie bidrar litt kommer det til å bli enda mer fantastisk å dra ned igjen neste gang, og enda større muliheter for å hjelpe.

så jeg håper alle jeg kjenner vil være med å bidra.
med hva enn det nå måtte være.
Husk at litt penger her, er utrolig mye der nede.

-simi, april 07-